PŘÍBĚH KEYGOES

Na začátku byla touha. Touha vytvořit něco nového, něco originálního. Mohl jsem vymyslet třeba novou mobilní aplikaci nebo inovativní způsob autonomního řízení aut. Ale nevymyslel.

Místo toho jsem vymyslel klíčenku KEYGOES!

 

JAK TO CELÉ ZAČALO?

 

Miluju chilli. Je to moje malá závislost. Při každé návštěvě restaurace jsem vyloženě trpěl, skoro nikde jsem totiž nedostal chilli na dochucení.

Většina mých kamarádů i kolegů na tom byla podobně jako já. Nosili jsme si na obědy mleté chilli v takových směšných nádobkách z lékárny, kam patří kapky do očí.

To jsem chtěl změnit.

Bylo léto 2015 a já přemýšlel, jak nabídnout lidem výborné chilli a zároveň zajistit, aby ho mohli nosit pořád u sebe. Co má člověk stále u sebe a neopustí bez toho byt? Peněženku, mobil a klíče. No, dávat chilli do mobilu nebo peněženky mi nepřišlo ideální. Zůstaly klíče. A tak vznikla. Malá kovová ampulka plná toho nejlepšího chilli. Vznikla KEYGOES:CHILI.

 

NÁPAD = KLÍČENKA KEYGOES: CHILI

 

Nápad jsem sice měl, ale bylo přede mnou ještě hodně práce. Našel jsem dvojici šikovných designerů Jozefa Turlíka a Maťa Dubiša a společně jsme vytvořili první vizualizaci klíčenky. Tehdy ještě s pracovním názvem CHILLI TO GO.

chili to go ideas2

Dotáhnout finální podobu nám trvalo pár týdnů, ale povedlo se. A já začal hledat někoho, kdo zvládne klíčenku vyrobit.

Obešel jsem pár lokálních firem, které by zvládli vyrobit klíčenku z plastu nebo nerezu. Když jsem dostal kalkulace na výrobu, bylo mi jasné, že takto to nepůjde. Klíčenka za 1500 Kč by se asi moc dobře neprodávala.

Začal jsem hledat jiné řešení. Po pár dnech jsem při procházení Alibaba.com narazil na potencionálního dodavatele. Zkontaktoval jsem ho, dohodli jsme se a já si za pár týdnů vyzvedával prototyp od kurýra.

Byl jsem nadšený, prototyp vypadal přesně podle mých představ. Byl jsem připravený vyrazit s kůží na trh. Teda, s klíčenkou na internet.

Prototype_logo1_resize

INDIEGOGO.COM

 

Klíčenku jsem měl. To bylo super. Teď jsem potřeboval sehnat dost peněz na rozjetí byznysu. Našel jsem crowdfundingovou platformu indiegogo.com, kde lidi, kteří mají na byznys mohou žádat o příspěvek na rozjezd podnikání. Celá platforma funguje v podstatě tak, že si zájemci koupí výrobek ještě před tím, než vznikne.

Mě se povedlo za 6 týdnů prodat přes 600 KEYGOES klíčenek a díky tomu získat skoro 9 000 USD. Nebylo to sice žádné obří jmění, ale stačilo to na objednání první 1 000 klíčenek a 10 000 náplní do nich.

Takhle vypadala moje video kampaň:

 

CHILLIMARKET

 

Kampaň na INDIEGOGO skončila v říjnu 2015 a zhruba v únoru 2016 jsem všechny objednané a zaplacené klíčenky odeslal majitelům. Co, ale teď? O klíčenky byl pořád zájem, a tak jsem spustil e-shop chillimarket.cz a chillimarket.sk. Hned po něm jsem spustil chilimarket.hu, chilimarket.pl a mezinárodní web keygoes.com.

To by bylo slávy. No během pár týdnu jsem, ale zjistil že bych se možná mohl nejdřív naučit, jak se vlastně podniká online a začal weby zase vypínat.

Nakonec mi zůstala slovenská a česká verze e-shopu a mezinárodní keygoes.com. Ty jsem postupně začal ladit a posouvat dopředu.

 

KEYGOES FAMILY

 

Lidi si klíčenku s chilli zamilovali. Recenze a reakce byly super! Já si, ale čím dál víc pokládal jednu otázku. Co lidi, kteří nejedí pálivá jídla a chilli? Občas se mě někdo zeptal, jestli do klíčenky nechceme dávat i skořici nebo sůl.

 

A tak se narodily další. Další klíčenky KEYGOES. Dneska rodinka KEYGOES čítá 4 řady.

KTK_0046-res

 

CO BUDE DÁL?

 

U klíčenek jsem se určitě nezastavil. Chci zase přijít s něčím novým. Rád bych připravil speciální chilli program pro restaurace a pivnice, aby se trochu toho dobrého chilli dostalo ke každému.

Taky plánuji znovu pustit polský a maďarský e-shop a možná přibydou ještě další. A proč? Tohle chilli v klíčence si přece zaslouží všichni! :-)

 

Juraj Švec

"KEYGOES je produkt, za kterým si na 120 % stojím a miluju ho. Neboj se, ty budeš taky!"